Tallers de salut

HIGIENE DE MANS

Objectius del taller:

• Ensenyar a l’alumnat en quins moments de la vida quotidiana ens hem de rentar les mans.

• Ensenyar a l’alumnat la metodologia d’higiene de mans segons la OMS.

• Incidir en el fet que utilitzem les mans constantment, i que a les mans es dipositen diàriament un munt de microbis que, encara que molts són inocus, altres podrien provocar-nos malalties.

Activitats del taller:

Taller 1: Mans brutes, mans netes. Experiment pa de motlle

En una bossa de plàstic nova i transparent hi posem una llesca de pa de motlle, agafant-la amb les mans netes (rentant-se les mans abans). En una altra bossa hi posem una llesca de pa de motlle agafant-la amb les mans brutes (sense rentar-se les mans).

L’alumnat observa els canvis amb el pas dels dies per arribar a les següents conclusions: a la bossa “Control” no hi proliferen microorganismes; a la bossa “Mans Netes” hi pot haver alguns microorganismes (els que la llesca de pa ja tenia); i finalment, a la bossa “Mans Brutes” n’apareixen molts de microorganismes, majoritàriament fongs.

Taller 2: Transmissió de gèrmens

Un infant s’enganxa purpurina a les mans i li dona la mà a la resta de companys i companyes. Així es pot veure com els gèrmens es trasmeten d’una mà a l’altra. Després ens rentem les mans.

Taller 3: Vídeo i tècnica de rentat de mans Es visualitzen uns vídeos que expliquen la tècnica del rentat de mans (d’acord amb la OMS) i una cançó que els ajudarà a recordar-ho (“Lávate las manos” – Los Lunnis).

……………………………………………………………………………………..

HIGIENE DENTAL

Objectius del taller:

Ensenyar als infants quan i com ens hem de rentar les dents, explicant-los les passes a seguir i la durada del rentat.

Activitats del taller:

El taller inclou quatre activitats que es desenvolupen alhora en cada aula:

• Introducció del tema i projecció d’una breu presentació en PowerPoint.

• Explicació de la tècnica del raspallat, utilitzant un Phantomas (una boca i un raspall de dents gegants).

• Visualització d’un vídeo sobre el tema que ens aporta més informació.

• Creació d’un timer de purpurina, per mesurar el temps de raspallat.